loading...
مجله اینترنتی هندونه
تبلیغات
پوریا بازدید : 28 یکشنبه 05 بهمن 1393 نظرات (0)

 

مؤثرترین راه برای صاف کردن موها

آیا می‌دانید که ایمن‌ترین روش برای صاف کردن موها کدام روش است؟ روش‌های شیمیایی؟ حرارت دادن موها با اتو و سشوار؟ چنانچه می خواهید اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری درباره صاف کردن موها به دست بیاورید ادامه مطلب را بخوانید:

 

پـرسـش‌هـا
1 – موثرترین روش برای صاف کردن موها کدام است؟
الف. استفاده از مواد شیمیایی
ب. استفاده از سشوار و اتوی مو
ج. استفاده از شامپو و نرم‌کننده‌های مخصوص

 

2 – برخی از محصولات صاف‌کننده مو حاوی ماده سرطان‌زای فرمالدیید هستند
الف. درست ب. غلط

 

3 – استفاده نادرست از محصولات شیمیایی صاف‌کننده مو، چه عوارضی را در پی خواهد داشت؟
الف. سوختن پوست سر ب. شکستن موها
ج. ریزش موی غیرطبیعی د. تمام موارد

 

4 – پیش از صاف کردن موهایتان باید…
الف. حداقل از 6 ماه قبل آنها را رنگ نکرده باشید.
ب. با یک آرایشگر باتجربه مشورت کنید.
ج. موهایتان را خوب تقویت کنید.
د. تمام موارد

 

5 -محصولات شیمیایی مخصوص صاف کردن موها چند وقت یکبار می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند؟
الف. هفته‌ای یکبار
ب. ماهی یکبار
ج. 6 تا 8 هفته یکبار
د. 3 ماه یکبار

 

6 – هرگز موهای خود را همزمان با صاف کردن، رنگ هم نکنید
الف. درست
ب. غلط

 

7 – کوتاه کردن موهای آسیب‌دیده، تنها راه محافظت و برگرداندن شادابی به آنهاست
الف. درست
ب. غلط

 

8. صاف کردن موها با مواد شیمیایی برای خانم‌های باردار قطعا خطرناک است
الف. درست
ب. غلط

 

9. پس از صاف کردن موها، استفاده از مواد نرم‌کننده و حالت‌دهنده باید محدود شود
الف. درست
ب. غلط

 

پـاسـخ‌هـا
1 – استفاده از مواد شیمیایی
استفاده از محصولات آرایشی شیمیایی‌ای که برای صاف کردن موها به کار می‌روند، موثرترین راه برای صاف کردن موها به مدت حداقل 4 تا 6 ماه است. مصرف شامپوهای مخصوص و سشوار و اتوی مو، اثری موقتی بر صاف ماندن موها دارند و پس از هر بار شستشو، اثرشان از بین می‌رود.

 

2 – درست
 برخی از کراتین‌های صاف‌کننده مو، سطح بالایی از ماده سرطان‌زای فرمالدیید دارد. برخی از عوارض جانبی فرمالدیید؛ بروز حساسیت‌های چشمی (خارش، سوزش و اشک‌ریزش) و پوستی،‌ خارش شدید پوست، سردرد، مشکلات تنفسی، تهوع و استفراغ هستند. این عوارض در آرایشگران بسیار بیشتر از سایر افراد دیده می‌شود و برای رهایی از شر آنها و مواد سرطان‌زا، می‌توانید برچسب محصولی که می‌خرید به دقت بخوانید و اگر این نام‌ها را در ترکیب آن دیدید، از خریدنش خودداری کنید: فرمالدیید، فرمالین، متانال، اسید موربیدیک، آلدیید فرمیک، آلدئید متیل، اگزیمتیلن، گلاتارالدهید، گلی‌اکسال، آلدیید سی8 و کپریلالدهید. در ضمن، بهتر است آرایشگران هنگام استفاده از محصولات صاف‌کننده مو برای مشتریان خود، حتما دستکش به دست کنند و دهان و بینی‌شان را با ماسک مناسبی بپوشانند.

 

3 – تمام موارد
اگر محصولات شیمیایی صاف‌کننده مو بیش از حد روی موها بمانند یا از محصولات نامناسب و نامرغوب استفاده کنید، حتما دچار عوارضی مانند سوختن پوست سر و پوسته‌پوسته شدن آن، ریزش و شکسته‌شدن تارهای مو خواهید شد، بنابراین بهتر است برای صاف کردن موها، از فرد باتجربه‌ای کمک بگیرید.

 

4 – تمام موارد
برای پیشگیری از آسیب دیدن موها پس از صاف‌کردنشان، باید علاوه بر مشورت با یک آرایشگر مجرب، آنها را از 6 یا 7 ماه پیش رنگ نکرده باشید و اگر رنگ نامرتب و موخوره دارند، آنها را با کوتاه کردن از بین ببرید و پس از صاف کردن هم حتما از مواد تقویت‌کننده مانند سرم مو برای پیشگیری از موخوره شدن و شکستن نوک تارهای مو استفاده کنید.

 

5 – هر 6 تا 8 هفته یکبار
 اگر صاف‌کننده‌های موی شیمیایی زودتر از 6 تا 8 هفته یکبار استفاده شوند، عوارض خطرناکی از جمله ریزش موی شدید، ابتلا به موخوره و شکستن عمیق تارهای مو را به دنبال دارند.

 

6 – درست
 رنگ و صاف کردن همزمان موها، خشکی تارهای مو را به حداکثر ممکن می‌رساند و باعث شکستن، آسیب و ایجاد موخوره‌ در تعداد بیشتری از تارهای مو می‌شود.

 

7 –  غلط
هرچند کوتاه کردن موهای آسیب‌دیده، آسان‌ترین و سریع‌ترین راه برای پیشگیری از آسیب بیشتر آنهاست، اما این تنها راه نیست؛ استفاده از شامپوهای حاوی نرم‌کننده، شامپوهای تقویت‌کننده و پروتئینه می‌تواند علاوه بر حفظ شادابی و رطوبت موها، شکستگی و آسیب‌دیدگی‌های احتمالی‌شان را هم برطرف کند. اگر موهایتان را رنگ، صاف یا فر کرده‌اید، بهتر است در صورت امکان حتما از شامپوهای مخصوص موهای رنگ و فرکرده یا صاف‌شده استفاده کنید. این شامپوها حاوی موادی هستند که می‌توانند موهایتان را نرم و شفاف کنند و جلوی موخوره شدنشان را بگیرند.

 

8 – غلط
 آنچه باعث شد این گزینه را غلط بدانیم، قید «قطعا» است. اگرچه مواد شیمیایی بسیاری در انواع محصولات صاف‌کننده مو به کار می‌روند، اما متخصصان زنان و اطفال آمریکایی معتقدند جذب این مواد از طریق پوست سر به قدری کم است که نمی‌تواند خطری برای جنین در پی داشته باشد، اما به هر حال شرایط بارداری هر فردی با دیگری متفاوت است و به همین دلیل به خانم‌های بارداری که قصد صاف یا فر کردن موهایشان را دارند، توصیه می‌کنیم حتما با نظر پزشکشان این کار را انجام دهند.

9 – غلط
وقتی موهایتان را صاف می‌کنید، قدری از رطوبت آن با استفاده از مواد شیمیایی از بین می‌رود، بنابراین لازم است حتما از یک نرم‌کننده و حالت دهنده مناسب برای پیشگیری از شکننده شدن موها کمک بگیرید. نرم کننده‌های طبیعی مانند روغن بادام تلخ، روغن نارگیل و روغن زیتون بدون بو از بهترین گزینه‌ها هستند.

 

البته حواستان باشد که حجم ظاهری موهای صاف از موهای فر کمتر است و نباید با استفاده بیش از اندازه از این روغن‌ها، موها را چرب و کثیف و کم‌پشت نشان دهید. چرب‌کردن نوک موها با این روغن‌ها، برای نرم کردن آنها کافی است و لزومی ندارد روغن را به کف سر یا ساقه و ریشه موها هم بمالید. وقتی نوک موها را چرب و سپس آنها را شانه می‌کنید، چربی لازم با دانه‌های برس به کل سطح موها خواهد رساند.

پوریا بازدید : 38 یکشنبه 05 بهمن 1393 نظرات (0)

 


حرکات ورزشی مناسب برای سوزاندن چربی های اضافه

حرکات ورزشی مناسب برای سوزاندن چربی های اضافه را به شما آموزش می دهیم. اگر می خواهید در حین عضله سازی بیشتر چربی سوزی کنید می توانید تعداد ست ها را تا ۵ بالا ببرید. 

 

یک برنامه حرکتی  خوب هرگز وقت گیر نیست فقط با چند حرکات صحیح و عالی می توانید عضله های اصلی بدن را در حداقل زمان ممکن به کار بگیرید. این چند حرکت چرخشی بواسطه دمبل و وزن بدن و با انجام  حرکان پی در پی، روی هم رفته از ابتدا تا انتها شاید حداکثر ۵ دقیقه زمان ببرد. این چند حرکت شما را به چربی سوزی و عضله سازی می رساند.

 

حداقل برای ۳ ست زمانبندی کنید (با یک دقیقه استراحت بین ست ها). اگر می خواهید در حین عضله سازی بیشتر چربی سوزی کنید می توانید تعداد ست ها را تا ۵ بالا ببرید.

 

لانچ  پرس دمبل
یک جفت دمبل ۳ یا ۴ کیلوی را در دست بگیرید،  یک پا در جلو و یک پا در عقب را قرار دهید. وضعیت لگن مستقیم و رو به جلو است. وزنه ها را  بالای شانه ها قرار دهید.در این حالت آرنج ها باید در کنار بدن باشند. سپس زانوها را خم کنید تا به وضعیت شکل B برسید. همزمان  با بلند شدن و صاف کردن زانوها وزنه ها را مستقیم به سمت بالا ببرید و به موقعیت اول برگردید. ۸ حرکت را برای هر طرف انجام دهید، بعد از استراحت ۸ تکرار بعدی را انجام دهید.

 

گام به طرفین
یک دمبل را با دو دست بگیرید و نزدیک به سینه نگه دارید (A).  از طرف راست یک گام بردارید به همان طرف بردارید و زانو را خم کنید. وضعیت شما باید طوری باشد که لگن، زانو و پا در یک خط باشند. وزنه را به سمت لگن زانوی خمیده حرکت دهید. (B). بعد از انجام حرکت وزنه را به وضعیت اولیه برگردانید. ۸ تکرار را  برای هر طرف انجام دهید.

 

حرکات ورزشی مناسب برای سوزاندن چربی های اضافه

 

 شنا سوئدی با دمبل
دمبل ها را بر روی زمین موازی هم و کمی بیشتر از عرض شانه قرار دهید. به حالت اولیه شنای سوئدی قرار بگیرید (A). حرکت شنای سوئدی را انجام دهید. آرنج ها را به آرامی خم کنید و سینه را پایین ببرید. (B). سپس در حالی که به سمت بالا می آید وزن بدن را بر روی یک دست قرار داده و دمبل دست دیگر را بالا بیاورید تا آرنج کاملاً خمیده و وزنه کنار سینه قرار بگیرد (C).

 

حرکات ورزشی مناسب برای سوزاندن چربی های اضافه

دست را به موقعیت اول برگردانید و همین حرکت را با دست مخالف انجام دهید.(D). بدن را از هرگونه چرخش و پیچش دور نگه دارید. ۸ تکرار را برای هر طرف انجام دهید. (اگر این حرکت برای شما سنگین است می توانید زانوی را زمین بگذارید و حرکت را انجام دهید. فقط باید لگن، زانو و شانه ها در یک خط باشند). می توانید بدون وزنه هم این حرکت را انجام دهید.

 

حرکت Curtsy با حرکت جلو بازو
بایستید و دمبل ها را کنار بدن نگه دارید (A). پای چپ را به سمت عقب ببرید و در امتداد و پشت پای جلویی قرار دهید، سپس هر دو زانو را خم کنید. در حالی که این وضعیت را حفظ می کنید، یک حرکت جلو بازو با دمبل را برای هر دو دست انجام دهید (B). به وضعیت اولیه باز گردیدو حرکت را با پای دیگر تکرار کنید. ۸ تکرار  را برای هر طرف انجام دهید.

 

حرکات ورزشی مناسب برای سوزاندن چربی های اضافه

 

حرکت تخته (plank) با ضربه پا به عقب
به وضعیت شروع حرکت Plank بروید مانند وضعیت قبل از شروع شنا سوئدی (A). یک پا را از زمین جدا کرده، خم کنید و به داخل شکم بیاورید. لگن و شانه باید در یک سطح باشد (B). پای خم شده را تا آنجا که می توانید به سمت عقب و بالا بدون ببرید بدون قوس دادن پشت (C). این حرکت را ۸ بار تکرار کنید، سپس ۸ تکرار با پای دیگر.

 

 حرکات ورزشی مناسب برای سوزاندن چربی های اضافه

 

 

 

منبع: فان پاتوق

پوریا بازدید : 40 یکشنبه 05 بهمن 1393 نظرات (0)

 

22 روش لاغری بدون رژیم !

با 22 روش حیرت انگیز برای لاغر شدن بدون این که شما رژیم بگیرید آشنا می شوید.

 

تکناز : آنچه می خوانید می‌تواند به کاهش وزنتان کمک کند بدون اینکه مجبور باشید دست به دامان رژیم‌های سفت و سخت شوید. نکته اینجاست که کم‌کم باید این شیوه‌ها را به بخشی از سبک زندگی‌تان تبدیل کنید.

 

1. آهسته غذا بخورید
از یک زمان‌سنج که روی 20 دقیقه تنظیم‌شده است، استفاده و تمرین کنید تا غذایتان را آهسته بخورید. آهسته غذاخوردن یکی از بهترین عادت‌هایی است که بدون یک رژیم‌غذایی پیچیده به کاهش‌وزن شما کمک می‌کند. آرام لقمه‌هایتان را بجوید و غذاخوردنتان را آنقدر طول دهید تا 20 دقیقه را پر کنید. مدت طولانی‌تر غذاخوردن باعث می‌شود با وعده‌غذایی کوچک‌تری همان لذت معمول از غذاخوردن را ببرید و ترشح هورمون‌های سیری را در بدنتان تحریک کنید. غذاخوردن با عجله، مانع از ایجاد این پیام‌های عصبی و هورمونی می‌شود و به افراط در غذاخوردن می‌انجامد.

 

2. بیشتر سوپ بخورید
یک سوپ آبکی را به غذای روزانه‌تان بیفزایید. خوردن سوپ به‌خصوص در شروع وعده‌غذایی مفید است زیرا باعث می‌شود آهسته‌تر غذا بخورید و اشتهایتان کم شود. با یک سوپ آبکی که سبزیجات تازه یا منجمد به آن اضافه کرده‌اید، شروع کنید. از سوپ‌های پرچرب که مقدار زیادی کالری دارند، پرهیز کنید.

 

3. سبزیجات بخورید
سعی‌کنید به جای یک نوع سبزی و میوه، 3 نوع سبزی و میوه را هنگام غذاخوردن سرو کنید. تنوع بیشتر سبزی و میوه سرو‌شده باعث تمایل بیشتر به خوردن آنها می‌شود و خوردن بیشتر سبزی و میوه راه مناسبی برای کاهش‌وزن است. میزان بالای فیبر و محتوای آب در سبزی‌ها و میوه‌ها باعث می‌شود با دریافت کالری کمتری احساس پری کنید. سعی ‌کنید سبزی‌ها را بدون اضافه‌کردن روغن بپزید و به جای استفاده از سس های پرچربی از آبلیمو یا گیاهان معطر به‌عنوان چاشنی استفاده کنید.

 

4. بیشتر بخوابید
پژوهشگران دانشگاه میشیگان می‌گویند یک ساعت خوابیدن بیشتر در شب می‌تواند در فردی که روزانه 2500 کالری از راه غذا دریافت می‌کند، کمک کند حدود 7 کیلوگرم در سال وزن کم کند. به گفته آنها با جایگزین‌کردن خوابیدن با عادت‌های ناسالمی مانند خوردن غذاهای حاضری، می‌توانید تا 6 درصد از کالری دریافتی‌تان را کم کنید؛ البته این میزان می‌تواند با توجه به افراد گوناگون متفاوت باشد. خواب به شیوه‌ای دیگر هم به کاهش‌وزن کمک می‌کند. شواهدی وجود دارد که کم‌خوابی اشتها را تحریک می‌کند و باعث می‌شود شما به‌طور غیرعادی گرسنه شوید.

 

5. غلات کامل بخورید
غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای، جوی دوسر و گندم سبوس‌دار نیز به‌عنوان راهبرد پنهانی کاهش‌وزن به شما کمک می‌کنند. این نوع غلات باعث می‌شوند با دریافت کالری کمتری احساس پری کنید و همچنین میزان کلسترول خونتان را در حد طبیعی نگه دارید. غلات کامل به‌صورت فراورده‌های آماده مانند نان‌ها یا پاستاهای سبوس‌دار نیز مفید هستند.

 

6. به لباس‌های قدیمی‌تان نگاه کنید
لباس، شلوار یا کتی را که مربوط به دوران لاغری‌تان است، جلوی چشمتان نگه دارید. این کار باعث می‌شود پاداشی را که با کم‌کردن وزن دریافت می‌کنید، ببینید و انگیزه بیشتری پیدا کنید. لباسی را انتخاب کنید که خیلی با سایز فعلی‌تان تفاوت نداشته باشد تا در مدت نسبتا کوتاهی به نتیجه‌‌ای که جلوی چشمتان است، برسید.

 

7. پیتزای بهتری درست کنید
به جای گوشت از موادگیاهی برای پیتزا درست کردن استفاده کنید به این ترتیب می‌توانید کالری دریافتی‌تان را 100کالری کمتر کنید. کارهای دیگری که با پیتزا می‌توانید بکنید استفاده از پنیر کمتر یا پنیر کم‌چربی با اندکی روغن‌زیتون است.

 

8. کمتر نوشیدنی شیرین بنوشید
به جای نوشیدنی‌های قنددار مانند نوشابه‌های گازدار معمول از آب یا سودای بدون کالری استفاده کنید به این ترتیب به اندازه 10 قاشق چایخوری شکر کمتری دریافت خواهید کرد. از لیمو، نعناع یا توت‌فرنگی منجمد برای معطرکردن نوشیدنی‌تان استفاده کنید. به نظر می‌رسد قندی که از طریق مصرف نوشیدنی‌های گازدار وارد بدن می‌شود، باعث تحریک شدن مکانیسم معمول سیری در بدن نمی‌شود. یک بررسی که به مقایسه دریافت 450 کالری اضافی از راه نوشیدن نوشابه گاز‌دار یا پاستیل پرداخت، نشان داد افرادی که پاستیل می‌خورند به‌طور ناخودآگاه در مجموع کالری کمتری مصرف می‌کنند اما در افرادی که نوشابه می‌نوشیدند، کاهش مصرف کالری رخ نمی‌داد. در نتیجه این افراد در طول 4 هفته 1.2 کیلوگرم وزن اضافه کردند.

 

9. از لیوان‌های بلند و باریک استفاده کنید
به جای استفاده از لیوان پهن و کوتاه از لیوان بلند و باریک استفاده کنید تا دریافت کالری‌تان از راه مصرف نوشیدنی‌ها را کاهش دهید. با این کار 25 تا 30 درصد کالری کمتری از راه نوشیدن آب میوه، نوشابه گاز‌دار یا سایر نوشیدنی‌ها دریافت خواهید کرد. علت این است که نشانه‌های بینایی در خوردن ما موثر هستند. پژوهشگران در دانشگاه کورنل نشان دادند که افراد درون لیوان‌های پهن و کوتاه نوشیدنی بیشتری می‌ریزند.

 

10. چای‌سبز بنوشید
نوشیدن چای‌سبز نیز ممکن است یک راهبرد مناسب برای کاهش‌وزن باشد. برخی از بررسی‌ها نشان داده‌اند که نوشیدن چای‌سبز می‌تواند میزان سوزاندن کالری در بدن را به‌طور موقت احتمالا از طریق تاثیر موادشیمیایی موجود در آن به نام کاتچین‌ها افزایش دهد. به غیر از از این تاثیر، نوشیدن چای‌سبز دست‌کم این مزیت را دارد که نوشیدنی طراوت‌بخشی بدون کالری زیاد می‌نوشید.

 

11. از یوگا کمک بگیرید
یک بررسی اخیر نشان می‌دهد افرادی که یوگا انجام می‌دهند نسبت به زنان دیگر وزن کمتری دارند. اما علت چیست؟ به نظر می‌رسد تمرین‌های منظم یوگا باعث می‌شود فرد هنگام خوردن احتیاط بیشتری از خود نشان دهد. برای مثال این افراد متوجه مقدار زیاد غذای سرو‌شده در رستوران می‌شوند و فقط تا حدی غذا می‌خورند که آنها را سیر کند. پژوهشگران معتقدند خودآگاهی آرامش‌بخشی که این افراد با تمرین‌های یوگا به‌دست آورده‌‌اند، ممکن است مانع از خوردن بیش از حد غذا به‌وسیله آنها شود.

 

12. در خانه غذا بخورید
دست‌کم 5 روز در هفته را در خانه غذا بخورید. یک بررسی اخیر بیانگر آن است که این کار در راس عادت‌های سالم افرادی است که به‌طور موفق وزن کم کرده‌اند. برای آنکه پختن غذا وقت کمتری بگیرد، می‌توانید از مواد غذایی نیمه‌آماده مانند سبزی‌های خردشده، لوبیای پخته، گوشت پاک و خردشده و… استفاده کنید.

 

13. در غذا خوردنتان وقفه بیندازید
اغلب افراد هنگامی که چنگال را برای چند دقیقه کنار می‌گذارند، به‌طور طبیعی «وقفه غذاخوردن» دارند. شما هم منتظر این لحظه بمانید و لقمه دیگری برندارید. بشقابتان را پاک کنید و از مکالمه با اطرافیان لذت ببرید. این پیامی پنهانی است که سیر شده‌اید اما پرخوری نکرده‌اید.

 

14. آدامس نعناعی تند بجوید
هنگامی که میل به خوردن غذاهای حاضری دارید، یک آدامس بی‌قند با رایحه قوی بجوید. هنگام درست‌کردن شام، پس از برگشت از سرکار، هنگام معاشرت در یک مهمانی، تماشای تلویزیون یا جستجو در اینترنت زمان‌های خطرناکی برای خوردن غذاهای حاضری یا اسنک هستند. جویدن آدامس با رایحه تند میل شما را به پرخوری مهار می‌کند.

 

15. بشقاب‌تان را کوچک کنید

از یک بشقاب ناهار 25 سانتی‌متری به جای بشقاب شام 30 سانتی‌متری استفاده کنید، به این ترتیب به‌طور خودکار مقدار کمتری خواهید خورد. پژوهشگران پس از آزمایش گروهی از افراد دریافتند که آنهایی که بشقاب‌های بزرگ‌تری دارند غذای بیشتری برمی‌دارند و می‌خورند. با کوچک‌کردن بشقاب یا کاسه غذای‌تان می‌توانید روزانه 100 تا 200 کالری از میزان کالری دریافتی‌تان کم کنید و در یک سال 5 تا 10 کیلوگرم وزنتان را کم کنید. در آزمایشی که ذکر شد، هیچ کدام از افراد مورد بررسی احساس گرسنگی نمی‌کردند و حتی متوجه این فریب‌ چشمی که روزی 200 کالری از دریافت روزانه‌شان کم می‌کرد، نشده بودند.

 

16. غذاهای بدون گوشت بخورید
خوردن مکرر غذاهای گیاهی به لاغر شدن شما کمک می‌کند. گیاهخواران نسبت به گوشتخواران غذای کمتری می‌خورند. با اینکه این تفاوت دلایل متعددی دارد، اما حبوبات نقش مهمی در این موضوع دارند. سوپ عدس، برگرهای لوبیا و سایر غذاهای بر اساس حبوبات مملو از فیبر هستند بنابراین با خوردن آنها با دریافت کالری کمتری احساس پری خواهید کرد.

 

17. قاعده 20-80 را رعایت کنید
بسیاری از ما عادت داریم تا زمانی به خوردن ادامه دهیم که احساس پری کنیم، اما ساکنان شهر اوکیناوا در ژاپن تا زمانی به خوردن ادامه می‌دهند که 80 درصد احساس پری کنند. آنها حتی نامی برای این عادت غذایی لاغرکننده دارند: «هارا هاچی بو» اما به گفته پژوهشگران با توجه به اینکه بسیاری از افراد این قاعده را هنگام غذاخوردن فراموش می‌کنند، بهتر است از همان ابتدا 20 درصد کمتر غذا بردارند.

 

18. در رستوران احتیاط کنید
غذاهای رستوران‌ها از لحاظ چاق‌کننده بودن زبانزد هستند. این موضوع را هنگام غذاخوردن در رستوران در نظر بگیرید تا میزان غذاخوردنتان را تحت کنترل داشته باشید:
- پیش‌غذایتان را با دوست تان تقسیم کنید.
- پیش‌غذا را به‌عنوان غذای اصلی سفارش دهید.
- از بشقاب کودکان استفاده کنید.
- نیمی از پرس غذا را پیش از آورده شدن سر میز در ظرف یک بار مصرف بگیرید.

 

19. از سس‌قرمز استفاده کنید
برای پاستا به جای سس آلفردو (سس‌سفید) از سس ماریانا (سس‌قرمز) استفاده کنید. سس‌های بر پایه گوجه‌فرنگی، کالری کمتر و چربی بسیار کمتری از سس‌های براساس خامه دارند، اما به یاد داشته باشید که اندازه هم مهم است.

 

20. یک پرس کوچک‌تر سفارش دهید
عادت اصلی افراد لاغراندام این است که اندازه پرس‌های غذایی‌شان در هر وعده‌ غذایی در 5 روز در هفته کوچک است. افراد «همیشه لاغراندام» این کار را انجام می‌دهند و به‌طور موفقی وزنشان را کم می‌کنند. پس از اینکه چند بار پرس غذایتان را اندازه گرفتید، این عادت به‌صورت خودکار درخواهد آمد. در مورد غذاهای حاضری هم بسته‌های کوچک‌تر را انتخاب کنید و ظرف‌های سرو غذا را دور از میز نگه دارید.

 

21. 100 کالری بیشتر بسوزانید
با سوزاندن 100 کالری اضافی در روز می‌توانید بدون رژیم‌گرفتن در سال 5 کیلوگرم وزن کم کنید:
- یک مایل (1.6 کیلومتر) را در مدت 20 دقیقه پیاده بروید.
- 20 دقیقه گیاهان و علف‌های هرز باغچه را بیرون بکشید.
- 20 دقیقه چمن‌زنی کنید.
- 30 دقیقه خانه را تمیز کنید.
- 10 دقیقه دوی آرام انجام دهید.

 

22. جشن بگیرید
هنگامی که توانستید عادت خوردن نوشابه را کنار بگذارید یا یک روز را بدون پرخوری پشت‌سر بگذارید، از خودتان قدردانی کنید. شما به هدف دستیابی به سبک زندگی سالمی که به شما کمک می‌کند بدون رژیم‌های سخت وزن کم کنید، نزدیک‌تر شده‌اید. پاداشی که به خودتان می‌دهید، می‌تواند تلفن‌کردن به یک دوست، خریدن یک لباس نو یا مانیکورکردن ناخن‌هایتان باشد یا گاهی هم خوردن یک برش کوچک کیک پنیر.

پوریا بازدید : 56 یکشنبه 05 بهمن 1393 نظرات (0)

 


عوارض ساپورت پوشیدن برای خانم ها!

طی تحقیقات به عمل آمده تیم پزشکی و به گفته پزشکان محقق ساپورت پوشیدن برای خانم های عوارضی در پی دارد که در ادامه همین بخش به بیماری های ساپورت پوشیدن اشاره می کنیم.

 

ممکنه کمی باورش سخت باشه که یک پوشش میتونه برای سلامتی فرد مضر باشه ولی واقعیتش اینه که تحت فشار قرار گرفتن پوست, اعصاب و اندام ها مشکلات جدی و ماندگار برای شما به همراه می آورد. این مقاله نظر متخصصین پوست, زنان و گوارش درباره عوارض پوشیدن ساپورت می باشد. اگه شما از ساپورت استفاده می کنید بد نیست مقاله ی زیر را مطالعه کنید.

 

اعصاب شما آسیب می بیند

اعصاب در تمام قسمت های بدن شما حضور دارد و کوچک ترین اشتباهات شما می تواند به آنها آسیبی جدی وارد کند. اعصاب پوست قسمت های زیرین بدن بر اثر پوشیدن شلوار تنگ و ساپورت آسیب می بیند اما چون علامت آسیب دیدگی مخفی است، شما متوجه این آسیب دیدگی نخواهید شد. بی خبر ماندن از آسیب دیدگی ها و نادیده گرفتن آنها شدت مشکلات را بیشتر می کند.

 

کسانی که مدام از ساپورت و شلوارهای تنگ استفاده می کنند، بعد از مدت نسبتا طولانی بعضی نواحی پوست شان گزگز کرده و به مرور وسعت و شدت این نشانه ها گسترش پیدا می کند. این افراد گاهی اوقات می‌گویند در پاهایشان نوعی بی‌حسی دارند و زمانی که می‌ایستند، احساس می‌کنند پاهایشان حسی ندارد. این شرایط به خودی خود خطرناک نیست، اما اگر افراد به‌طور دائمی لباس‌های تنگ بپوشند و در طول چند روز پشت‌سر هم آن را تکرار کنند، باعث آسیب جدی به اعصاب حسی و محیطی بدن خود می‌شوند.

 

یک نوع عارضه عصبی به نام meralgia paresthetica وجود دارد که زخم یا ضایعه پوستی ایجاد نمی کند، اما قسمت ران پا را دچار درد سوزشی و بی حسی می کند و عجیب نیست اگر ساپورت پوش ها بعد از چند سال مجبور به تحمل این درد شوند. در این بیماری، عصب حسی که از لگن خاصره منشعب می‌شود و به ران حس می‌بخشد، آسیب می‌بیند.

 

خون رسانی به پوست کاهش میابد

خون در سلامت و بیماری یا حتی در مرگ و زندگی شما نقش اصلی را ایفا می کند و اگر به هر دلیلی خون رسانی در بدن تان درست انجام نشود، خطری جدی متوجه سلامت تان خواهد شد.لباس های تنگ خون رسانی به پوست را کاهش می دهند و بیشتر از آنچه تصور می کنید به بافت های زیرین بدن تان آسیب می رسانند.وقتی شلوار تنگ یا ساپورت می پوشید، بافت های زیرین در بدن تان دچار آسیب های جدی می شوند، اما نشانه این آسیب دیدگی ها خیلی زود آشکار نمی شود. شاید همین تاخیر در بروز نشانه ها باعث شود مدت بیشتری از این لباس ها استفاده کنید و فرصت درمان به موقع را از شما بگیرد.

 

نابارور می شوید

یکی از آسیب های جدی ناشی از پوشیدن ساپورت در مردان ، ناباروری است.

علت این است که اسپرم در بیضه تولید می شود و حرارت مناسب برای تولید اسپرم سالم، ۳۳ درجه سانتی گراد است، اما آقایانی که ساپروت می پوشند، بیضه ها را در تماس با پوست بدن قرار می دهند که به بالا رفتن حرارت آنها می انجامد.تداوم چنین حالتی بدن را دچار اختلال در تولید اسپرم می کند یا اسپرم های ناهنجار تولید می شوند که توانایی باروری ندارند.

 

 بد بو خواهید شد

کسانی که ساپورت و شلوار تنگ می پوشند، معمولا متوجه بوی بد عرق در اندام تناسلی و پاهای شان می شوند. ساپورت ها تنگ هستند و باعث گرم شدن سطح پوست می شوند. باکتری هایی که روی سطح پوست زندگی می کنند، بر اثر گرما تجزیه می شوند و مواد بودار می سازند. هر چه زمان پوشیدن ساپورت یا شلوار تنگ بیشتر باشد، پوست گرم تر می شود و بیشتر عرق می کند، در نتیجه باکتری های بیشتری تجزیه می شوند و بوی بد بیشتری هم ایجاد می شود.

 

شاید در اوایل برطرف کردن این بدبویی با شوینده های خوشبو آسان باشد، اما در طولانی مدت از بین بردن این بوی بد کار سختی می شود که با شست وشو هم قابل برطرف شدن نیست.

 

کهیر می زنید !

پوشیدن ساپورت و شلوار تنگ باعث بروز کهیر فشاری تاخیری می شود. به این ترتیب که چهار تا شش ساعت بعد از پوشیدن آنها، لکه های کهیر نمایان می شوند و معمولا با تورم، خارش و سوزش و درد همراه هستند. برای از بین رفتن آثار کهیر فشاری، هشت تا ۷۲ ساعت زمان لازم است.

کهیر فشاری گاهی سردرد، ضعف و خستگی هم ایجاد می کند.

 

بیماری اگزمای تماسی سراغ شما می آید

پوشیدن شلوارها و ساپورت های پلاستیکی تنگ و ضخیم راه را بر جریان هوا می بندد و به پوست اجازه نفس کشیدن نمی دهد. همچنین مواد پلاستیکی به کار رفته در ساپورت، نوعی حساسیت پوستی به نام اگزمای تماسی را به وجود می آورد. مواد حساسیت زا در تماس طولانی و مستقیم با پوست قرار دارند و به درون آن نفوذ می کنند و در نتیجه پایین تنه دچار قرمزی، خارش و پوسته پوسته شدن می شود.

 

شاید ساپورت پوش ها از دلیل دچار شدن به این مشکل بی خبر باشند و با کرم ها و لوسیون های مختلف برای برطرف شدن این مشکلات تلاش کنند، اما با وجود دیدن اثرهای موقتی، تا زمانی که فرد پوشش مناسبی را انتخاب نکند، نمی تواند انتظار برطرف شدن کامل این عوارض را داشته باشد.

 

بیماری خارش سوارکار می گیرید

خارش سوارکار یک نوع عفونت قارچی پوست است که در ناحیه اندام تناسلی، داخل کشاله ران و باسن دیده می شود. در خارش سوارکار، بثورات پوستی خارش دار، قرمزرنگ و اغلب با شکل گرد در قسمت های مرطوب و گرم بدن بروز می کنند. قارچ های مولد خارش سوارکار در محیط های گرم و مرطوب بهتر رشد می کنند. بنابراین پوشیدن ساپورت یا شلوار تنگ، باعث گرما و تعریق بیشتر می‌شود و در نتیجه پایین تنه را به محیط مطلوب برای رشد این قارچ ها تبدیل می‌کند.

 

پوشیدن ساپورت از لحاظ بهداشتی مشکل دارد

دکتر برجیس، متخصص زنان می گوید:

پوشیدن شلوار تنگ یا ساپورت باعث ابتلا به عفونت و بیماری های تناسلی زنان می شود. یکی از این مشکلات عفونت کاندیدیاز است. اندام تناسلی زنی که ساپورت پوشیده به دلیل گرما و تعریق، مرطوب می شود و ساعت ها به همان شکل باقی می ماند. لذا عفونت های قارچی مخصوصا کاندیدیاز مجال بیش تری برای رشد پیدا می کنند.اگر بدن شما هم مستعد ابتلا به این عفونت هاست و بعد از یک دوره درمان، باز هم مشکلات قبلی سراغ تان می آید، بهتر است به جای ساپورت یا شلوار تنگ، لباس های متناسب بپوشید که از الیاف طبیعی مثل نخ و پنبه تهیه شده باشند و مانع عبور جریان هوا نباشند.

 

خطر برای معده و دستگاه گوارش

دکتر خیری، متخصص گوارش می گوید:
پوشیدن ساپورت به تنهایی نمی تواند برای دستگاه گوارش مشکلی ایجاد کند، مثلا در عمل هضم موثر نیست، ولی افرادی که از قبل به ریفلاکس معده دچار هستند، نباید شلوار تنگ بپوشند چون باعث می شود محتویات معده به مری بریزد و بیماری شان را تشدید می کند.

 

برای اینکه بدانید ریفلاکس معده دارید یا خیر، کافی است ببینید آیا به اصطلاح ترش می کنید یا نه. اگر این طور بود، برای معالجه هم به پزشک مراجعه کنید و هم لباس تنگ نپوشید.برخی تحقیق ها هم ثابت کرده اند که کمر تنگ شلوار، در طولانی مدت خطر ابتلا به سرطان معده را بیشتر می کند.از آنجایی که شلوارهای تنگ دستگاه گوارشی افراد را دچار مشکل می کند، یبوست یکی از شایع ترین عوارض است.

پوریا بازدید : 35 یکشنبه 05 بهمن 1393 نظرات (0)
برترین ها: بوت از جزئیات مهم لباس های زمستانی است که اگر قالب و مدل مناسبی داشته باشد می تواند شما را شیک و خوش تیپ نشان دهد. بوت مردانه باید علاوه برکیفیت و زیبایی راحت نیز باشد تا بتوانید ساعت های طولانی که بیرون از منزل به سر می برید سلامتتان را نیز حفظ کنید. امسال نیم بوت های بسیار شیکی برای آقایان طراحی شده و بسیاری از ستاره ها و سمبل های مد از آنها استفاده کرده اند. با هر سن و سلیقه ای که باشید، اهل لباس های اسپورت باشید و یا طرفدار لباس های رسمی، می توانید مدل و رنگ مورد نظرتان را با این همه تنوعی که در برند های مختلف وجود دارد به راحتی بیابید.

بوت را می توانید با هر نوع لباسی بپوشید، هم با لباس های رسمی و هم با لباس های غیر رسمی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد و در صورتی که ترکیبی صحیح با لباستان داشته باشد ظاهری شیک و خاص به شما خواهد داد. فقط این مسئله را در ذهنتان داشته باشید که کیفیت کفشی که به پا می کنید اهمیت بسیاری دارد، چرا که علاوه بر اینکه روی سلامت شما تاثیر مستقیم خواهد داشت، به راحتی از جنس بی کیفیت قابل تشخیص است. بخاطر داشته باشید که این جزئیات هستند که شما را شیک و متفاوت می کنند. در اینجا برخی از محبوب ترین مدل های امسال از برندهای معتبری نظیر زارا، جورجیو آرمانی و تام فورد را برای شما جمع آوری کرده ایم.

آقایان محترم، لطفا زمستان امسال بوت بپوشید!
آقایان محترم، لطفا زمستان امسال بوت بپوشید!
آقایان محترم، لطفا زمستان امسال بوت بپوشید!
آقایان محترم، لطفا زمستان امسال بوت بپوشید!
آقایان محترم، لطفا زمستان امسال بوت بپوشید!
آقایان محترم، لطفا زمستان امسال بوت بپوشید!
آقایان محترم، لطفا زمستان امسال بوت بپوشید!
آقایان محترم، لطفا زمستان امسال بوت بپوشید!
آقایان محترم، لطفا زمستان امسال بوت بپوشید!
آقایان محترم، لطفا زمستان امسال بوت بپوشید!
آقایان محترم، لطفا زمستان امسال بوت بپوشید!
آقایان محترم، لطفا زمستان امسال بوت بپوشید!
آقایان محترم، لطفا زمستان امسال بوت بپوشید!
آقایان محترم، لطفا زمستان امسال بوت بپوشید!
آقایان محترم، لطفا زمستان امسال بوت بپوشید!
آقایان محترم، لطفا زمستان امسال بوت بپوشید!
آقایان محترم، لطفا زمستان امسال بوت بپوشید!
آقایان محترم، لطفا زمستان امسال بوت بپوشید!
پوریا بازدید : 48 یکشنبه 05 بهمن 1393 نظرات (0)
برترین ها: آرایش های محبوب این فصل که جذابیت شما را دو چندان می کند.

بال های سبز: استاد خط چشم کشیدن شوید. با استفاده از مداد چشم سبز تیره خط چشم ظریف بکشید (در لبه داخلی و خارجی پلک) و  انتهای آن را نازک و به سمت بالا بکشید. (برند پیشنهادی: Ever Artist Liner #I-34)

آرایش محبوب زمستانه


بنفش انگوری: روز اول هفته معمولا برای همه روز سختی است. اما یک آرایش شاد می تواند انگیزه و روحیه شما را بهتر کند. ما رژ بنفش انگوری را به شما پیشنهاد می کنیم. (برند: NYX Cosmetics Extra Creamy Round Lipstick )

آرایش محبوب زمستانه


بدرخشید: رژ گونه ای با تم بژ، و های لایت طلایی روی لب ها چهره تان را مثل طلا درخشان می کند. (برند: Tyra Light )

آرایش محبوب زمستانه


پلک هایی به رنگ آبی اقیانوس: رنگ آبی نفتی مخملی، گیرایی خاصی به چشم هایتان خواهد داد. سایه ای به این رنگ تهیه کنید و مانند تصویر پلک هایتان را آرایش کنید. فراموش نکنید که این نوع آرایش مناسب مجالس و مهمانی است! (برند: Milani Cosmetics Bella Eyes)


آرایش محبوب زمستانه


گونه هایی به رنگ رز صورتی: آرایشی ملایم که مناسب هر مجلسی است. رژ گونه ای با این رنگ به چهره تان طراوت و لطافت خاصی خواهد بخشید. 

آرایش محبوب زمستانه


سایه زیر چشم برونزی: این رنگ سایه نیز چهره تان را جذاب می کند. (برند پیشنهادی: Maybelline New York Color Tattoo 24HR Cream-Gel Shadow Leathers) 

آرایش محبوب زمستانه
 
 
تبلیغات

تعداد صفحات : 47

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    چه لحظاتی را در هندونه سپری کردید؟
    تبادل لینک؟؟؟؟؟؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 279
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 58
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 132
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 159
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 445
  • بازدید ماه : 445
  • بازدید سال : 3,689
  • بازدید کلی : 43,109
  • کدهای اختصاصی

    مدیـــــر میـــــگـــــه :

    سلام ! 

    به مجله ی اینترنتی هندونه خوش آمدید.

    لطفا با دادن نظرات ارزشمندتان در جهت هرچه بهتر شدن این مجله یاری کنید.

    «در صورت درخواست تبادل لینک اینجا کلیک کنید»

    امیدوارم لحظات خوب و خوشی را در این وب داشته باشید و از خواندن مطالب وب لذت ببرید.

    شاد باشید و پابرجا ...