loading...
مجله اینترنتی هندونه
تبلیغات
پوریا بازدید : 43 یکشنبه 05 بهمن 1393 نظرات (1)

 

درباره سرم پوست چیزی شنیده اید؟

 اسم سرم خیلی به گوشتان خورده است، سرم های تقویت کننده، مرطوب کننده، ضد چروک و … اما تفاوت سرم با کرم در چیست؟ چه زمانی باید از هر کدام از آنها استفاده کنیم؟

 

شما برای مراقبت از پوستتان محصولاتی را میخرید و مقالات زیادی در مورد آخرین و بهترین محصولات محافظ پوست میخوانید، حتما درباره سرم ها هم زیاد شنیده اید!! اما … دقیقا سرم چیست؟ و از همه مهمتر، آیا شما باید از آن استفاده کنید؟
 

 

شیمیدانان متخصص لوازم آرایشی و بهداشتی و متخصصین پوست معتقدند که سرم از یک کرم مرطوب کننده ساده بسیار موثرتر میباشد البته این به نوع سرم و نحوه استفاده آن بستگی دارد :

 

سرم های غلیظ دارای مواد تشکیل دهنده فعالی هستند، به طوری که قادرند نسبت به کرم عمیقتر جذب پوست شوند, به همین دلیل این محصولات برای برطرف کردن مشکلات خاصی مانند قرمزی، آکنه و لکه های پوستی بسیار ایده آل می باشند. به عنوان مثال، مبتلایان به روزاسه می توانند یک سرم حاوی ازوولن (azulene) را برای آرام شدن پوست شان امتحان کنند.

 

این سرم ها برای پوست های چربی که با کرم های سنگین سازگار نیستند, بسیار مناسب می باشد. چون بیشتر این سرم ها با پایه آب هستند (یعنی ضد گرفتگی منافذ خواهند بود ) و این آنها را برای پوست های چرب ایده آل می کند!!

 

سرم پوست چیست؟

برای پوست های خشک و معمولی میتوان قبل از استفاده از کرم مرطوب کننده , چندلایه از این سرم را استفاده کرد.

 

به عنوان مثال، ویتامین C سرمی است که برای روشن کردن لکه های قهوه ای بسیار مناسب است و به پوست درخشش و جوانی خاصی می بخشد ، اما ویتامین C به اندازه کافی در یک کرم وجود ندارد تا بتوانیم تاثیر آن را بر روی پوست خود ببینیم به همین دلیل بهتر است برای جبران آن از سرم استفاده کنیم.

 

درست است که سرم های غلیظ تر به نسبت گرانتر نیز می باشند اما از آنجا که در هربار مصرف شما فقط یکی دوقطره از آن را استفاده می کنید ( مصرف بیش از حد آن باعث چسبندگی می شود) مدت زمان زیادی طول می کشد تا این سرم تمام شود , پس از نظر هزینه نیز به صرفه میباشد .

 

بنابراین، برمیگردیم به سوال اصلی: آیا شما به سرم نیاز دارید؟

من می گویم اگر شما میخواهید یک برنامه خوب برای مراقبت از پوست فعلی خود داشته باشید و پوستتان سالم و زیبا باشد حتما استفاده از این سرم ها را شروع کنید , قطعا ارزش این را دارد که یکی از آنها را امتحان کنید.

پوریا بازدید : 46 یکشنبه 05 بهمن 1393 نظرات (0)

سلامت نیوز: شاید به نظرتان کمی عجیب بیاید اما داشتن سبیل برای مردان مزایایی به همراه دارد. با چند مورد از فواید آن بیشتر آشنا شوید.

درست است که سبیل‌ها فقط قسمتی از پوست زیر بینی را می‌پوشانند اما به هر حال می‌توانند بخش کوچکی از پوست را در برابر اشعه‌های مضر خورشید حفظ کنند.

فواید سبیل برای آقایان


پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهند ریش و سبیل می‌توانند پوست مردان را ۹۰ تا ۹۵ درصد از آسیب‌های اشعه ماوراء بنفش خورشید مصون نگه دارند. در نتیجه پیری پوست به تعویق می‌افتد و احتمال بروز سرطان پوست به حداقل می‌رسد.

به طور کلی مو‌ها حفاظ خوبی در مقابل خورشید هستند. بعضی از متخصصان اعتقاد دارند مو‌ها مانند فاکتورهای حفاظتی (SPF) عمل می‌کنند. هر قدر موهای صورت بلند و متراکم‌تر بوده و ضخامت بیشتری داشته باشند، فاکتور حفاظتی‌شان قوی‌تر است.

علائم پیری پوست را می‌پوشاند

افرادی که خنده عمیقی دارند یا می‌خواهند پیری پوست اطراف لب‌ها را بپوشانند، بهتر است از یک سبیل بلند و کلفت کمک بگیرند. گروهی از سبیل‌ها نعل اسبی هستند که برای این قبیل افراد مناسب به نظر می‌رسد چون دنباله‌های سبیل روی خط خنده امتداد می‌یابد و اثری از خنده باقی نمی‌ماند.

عفوت‌ها و جوش‌های پوستی را کاهش می‌دهد

فواید سبیل برای آقایان


وقتی بخشی از صورت با سبیل پوشیده شده، دیگر لازم نیست موهای این قسمت هر روز تمیز شوند، در نتیجه احتمال عفونت باکتری‌ها و آکنه صورت کمتر می‌شود و مشکلات بعدی ناشی از آن نیز تا حدی رفع می‌شوند. متخصصان پوست و مو می‌گویند در این شرایط فولیکول‌های مو عفونت نمی‌کنند و به دلیل بسته شدن فولیکول‌ها، جوش‌ها و آکنه‌های صورت ایجاد نمی‌شوند.

علائم حساسیت و آسم را به حداقل می‌رساند

اگرچه درباره این ویژگی سبیل توافق جمعی وجود ندارد اما گروهی از متخصصان پوست و مو بر این باورند که موهای صورت می‌توانند علائم آسم و حساسیت را کاهش دهند و نقش حفاظتی در سیستم تنفسی دارند.

فواید سبیل برای آقایان


البته بعضی‌ها هم کاملا با این فرضیه مخالفند. با این وجود نتایج چند پژوهش نشان می‌دهد افرادی که نسبت به عوامل حساسیت‌زا و آلودگی‌های محیطی حساس هستند، می‌توانند از این مزیت سبیل بهره ببرند. موهای پایین بینی مانند فیلترهایی عمل می‌کنند که می‌توانند از ورود ذرات و عوامل حساسیت زا به بینی جلوگیری کنند.

پوریا بازدید : 49 یکشنبه 05 بهمن 1393 نظرات (0)
سلامت ایران - ترجمه سمیه مقصودعلی: ناخن‌هایتان شکننده و نازک است؟ لک‌های سفیدی روی آن افتاده؟ راه‌راه شده؟ متخصصان می‌گویند اینها می‌تواند نشانه‌ای از کمبود برخی مواد معدنی یا ابتلا به برخی بیماری‌ها باشد. آنها معتقدند از روی ناخن‌ها می‌توان حتی استعداد و احتمال ابتلا به برخی بیماری‌ها را نیز تشخیص داد؛ مشکلات عروقی، تیرویید، کمبود ریزمغذی‌ها و... نگاهی به ناخن‌هایتان بیندازید و با «کلینیک پوست» این هفته همراه شوید.

بیماری با ناخن چه می‌کند؟

ناخن‌هایتان خط‌خطی است؟

آزمایش تیرویید بدهید!

خط‌دار بودن ناخن مساله‌ای شایع است اما نباید نسبت به آن بی‌تفاوت بود. گاهی کم‌کاری تیرویید یا کم‌خونی می‌تواند باعث بروز این مشکل شود. خط‌دار شدن ناخن می‌تواند از علایم پیش از یائسگی هم باشد. تغییرات هورمونی مربوط به این دوران باعث خشکی ناخن می‌شود و همین مساله روی ضخامت ناخن تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود سطح ناخن در برخی نقاط نازک و در برخی قسمت‌ها قطورتر شود. خطوطی که نمایان می‌شود علامت همین تفاوت ضخامت است. بهترین کار این است که با متخصص پوست در این زمینه مشورت کنید. اگر سالمند هستید در 95 درصد موارد خط‌دار شدن ناخن نشانه پیری طبیعی ناخن است و علامت بیماری خاصی نیست.

ناخن‌هایتان شکاف برداشته؟

شاید کمبود زینک (روی) داشته باشید!

شکاف ناخن مساله‌ای عادی و طبیعی نیست. کمبود آهن، زینک (روی) و ویتامین‌های گروه Bیا سیلیسیوم می‌تواند در بروز این مساله دخیل باشد. این ریزمغذی‌ها در تشکیل ساختمان ناخن دخالت دارند و وقتی میزان آنها در خون کم باشد، ناخن شکاف برمی‌دارد. کمبود کلسیم هم می‌تواند دلیل این موضوع باشد اما به مراتب نادرتر است. در یائسگی نیز گاهی شاهد این مساله هستیم. تغییرات هورمونی باعث خشکی ناخن‌ها می‌شود و این مساله می‌تواند باعث شکننده شدن آنها و شکاف بین ناخن شود.

ناخن‌هایتان زرد شده؟

شاید پسوریازیس داشته باشید!

بیشتر مردم فکر می‌کنند فقط سیگاری‌ها ناخن‌های زردی دارند در حالی که برخی بیماری‌ها نیز می‌تواند باعث بروز این مشکل باشد. برخی بیماری‌های قارچی، بالابودن قند خون و دیابت، پسوریازیس، مصرف برخی داروها مخصوصا داروهای مربوط به شیمی‌درمانی یا استفاده مرتب از لاک هم ناخن را زرد می‌کند.

بیماری با ناخن چه می‌کند؟

ناخن‌هایتان شکننده است؟

شاید کمبود آهن داشته باشید!

اگر ناخن‌های شکننده‌ای دارید، به دنبال لاک‌های مقاوم‌کننده یا کاشت ناخن نباشید. به جای پاک‌کردن صورت مساله، مشکل را حل کنید. شکنندگی ناخن نشانه کمبود آهن، زینک و ویتامین B است. تحقیقات نشان داده مصرف مکمل بیوتین می‌تواند به ضخیم شدن ناخن و افزایش مقاومت آن کمک کند.

ناخن‌هایتان رنگ پریده است؟

شاید کم‌خون باشید!

رنگ ناخن از وضعیت سلامت شما خبر می‌دهد. در بیشتر موارد پریدگی رنگ ناخن نشانه مشکلات گردش خون است. وقتی ناخن‌ها به قدری رنگ پریده هستند که رنگشان سفید به نظر می‌رسد، یعنی دچار کم‌خونی هستید و باید آزمایش خون بدهید.

ناخن‌هایتان لکه‌های سفید دارد؟

مانیکور نکنید!

برخلاف باور عامه مردم این لک‌های سفید هیچ ارتباطی با کمبود کلسیم ندارند بلکه درواقع حباب‌های هوا هستند که در پی آسیب‌دیدگی ناخن به وجود می‌آیند. مانیکور بیش از حد، رشد مکرر لایه شاخی و استفاده از ناخن به عنوان ابزار مثلا برای خاراندن باعث بروز آنها می‌شود.

بیماری با ناخن چه می‌کند؟

ناخن‌هایتان نرم شده؟

شاید کمبود گوگرد داشته باشید!

گوگرد ترکیبی طبیعی است که در مقاومت ناخن نقش اساسی بازی می‌کند. وقتی فردی دچار کمبود گوگرد می‌شود، معمولا برای او سیستئین تجویز می‌شود که اسیدآمینه گوگرد است. البته کلم، تخم‌مرغ، پیاز و خیار هم منابع خوب گوگرد هستند.

ناخن‌هایتان سیاه شده؟

شاید ملانوم داشته باشید!

اگر خطی سیاه زیر ناخن یکی از انگشتانتان افتاده، باید با متخصص پوست مشورت کنید. اگر خوش‌بین باشیم، این خط هماتوم یا خونمردگی است و ظرف چند روز برطرف می‌شود اما ممکن است ملانوم باشد. گرچه این موضوع چندان شایع نیست اما بهتر است در موردش نظر متخصص را جویا شوید.

بیماری با ناخن چه می‌کند؟
 
 
پوریا بازدید : 59 یکشنبه 05 بهمن 1393 نظرات (1)

 

راز خوش اندامی و لاغری ستاره های مشهور + تصاویر

آشنایی با برنامه غذایی و برنامه های ورزشی ستاره های معروف و راز خوش اندامی و تناسب اندام آنها. برای ورزش کردن تنبلی می کنید و یا برای ورزش نکردنتان دنبال بهانه می گردید، پیش خود فکر می کنید که ستاره ها اینهمه انگیزه را از کجا می آورند. بهتر است در اینباره از زبان خودشان بشنویم…

 

مینکا کلی (بازیگر و مدل): «ورزش برای من همچون عبادت است. و من این شانس را از خود دریغ نمی کنم.. من نمی توانم بدون ورزش زندگی کنم. چنین ورزشی، ذهن و جسمت را شسته و پاکیزه می کند و یک روز خوب را پیش رویت قرار می دهد».

 

 

راز خوش اندامی و لاغری ستاره های مشهور + تصاویر

بیانسه (خواننده و بازیگر آمریکایی): «من عاشق بستنی گردویی ام، اما عاشق ورزش هم هستم. هر کسی دغدغه های خاص خود را دارد. دغدغه من دست و پاهایم، و خوش رنگ و فرم نگه داشتن آن هاست. کار آسانی نیست! باور کنید».

 

راز خوش اندامی و لاغری ستاره های مشهور + تصاویر

جسیکا بیل (بازیگر و مانکن آمریکایی): «علاوه بر کلاس های آمادگی جسمانی، دو روز در هفته به کلاس یوگا می روم. این کلاس ها در آرامش روحی من بسیار موثر است».

 

راز خوش اندامی و لاغری ستاره های مشهور + تصاویر

رافائل نادال (تنیس باز حرفه ای اسپانیا): «من از باشگاه متنفرم. زیاد به باشگاه نمی روم… در عوض در دوره های پیش از فصل ایروبیک کار می کنم و نیز با بازی در مسابقات تناسب اندام خود را حفظ می کنم. من عاشق فوتبال نیز هستم».

 

راز خوش اندامی و لاغری ستاره های مشهور + تصاویر

بردلی کوپر (بازیگر آمریکایی): «تمرکز بر هدفتان به شما کمک می کند تا به رژیم غذایی خود خیانت نکنید و به ورزش کردن ادامه دهید. یک تصویر از اندام ایده آل خود را در آشپزخانه تان قرار دهید. قرار دادن این تصویر در آشپزخانه دائما هدفتان را به شما یادآوری می کند».

 

راز خوش اندامی و لاغری ستاره های مشهور + تصاویر

جیسون استاتهام (بازیگر، ورزشکار و صداپیشه بریتانیایی): «من هفته ای سه بار می دوم و علاوه بر آن به باشگاه و استخر می روم. اما دویدن ورزش اصلی من است».

 

راز خوش اندامی و لاغری ستاره های مشهور + تصاویر

مت دیمون (بازیگر، فیلمنامه نویس و تهیه کننده آمریکایی): «ورزشی را پیدا کن که بتوانی در آن پیشرفت کنی، زیرا به تو انگیزه می دهد که آن را ادامه دهی و این ورزش برایت تبدیل به یک تفریح شود».

 

راز خوش اندامی و لاغری ستاره های مشهور + تصاویر

پاتریک گالن دمپسی (بازیگر آمریکایی): «من عاشق دوچرخه سواری ام و در هفته حدود 160 کیلومتر دوچرخه سواری می کنم. همچنین به باشگاه تناسب اندام می روم».

 

راز خوش اندامی و لاغری ستاره های مشهور + تصاویر

جنیفر آنیستون (بازیگر و فیلمساز آمریکایی): «من در هفته حداقل 5 یا 6 جلسه 40 دقیقه ای ورزش هوازی انجام می دهم و یک روز در هفته پیلاتز و یوگا می روم. هر وقت در هتل می مانم 2، 3 کیلو وزن اضافه می کنم. توصیه می کنم در هنگام تماشای تلوزیون و یا صحبت با تلفن، بازوهایتان را ورزش دهید».

 

راز خوش اندامی و لاغری ستاره های مشهور + تصاویر

کیت وینسلت (بازیگر انگلیسی): «من به باشگاه نمی روم چون وقتش را ندارم. اما با استفاده از دی وی دی آموزشی در خانه روزی 20 دقیقه تمرین پیلاتز می کنم».

 

راز خوش اندامی و لاغری ستاره های مشهور + تصاویر

جنیفر لوپز (خواننده، رقصنده و بازیگر آمریکایی): «من ورزش می کنم چون باید ورزش کنم! من طرفدار رژیم غذایی دوکان (پروتئینی)، و تمرینات ورزشی تریسی اندرسون هستم».

 

راز خوش اندامی و لاغری ستاره های مشهور + تصاویر

اسکارلت جوهانسون (بازیگر، مدل و خواننده آمریکایی): «هر زنی نگران اندام خود است، منهم مثل بقیه. اما ساعت ها وقت گذراندن در باشگاه به این معناست که می توانی لباس مورد علاقه ات را بپوشی».

 

راز خوش اندامی و لاغری ستاره های مشهور + تصاویر

 

 

پوریا بازدید : 52 یکشنبه 05 بهمن 1393 نظرات (0)

مجله سیب سبز - نسرین خسروشاهی: یکی از نشانه‌های زیبایی داشتن لبخند زیبا است. تعریف لبخند زیبا بدون در نظر گرفتن سلیقه افراد معمولا شامل دندان‌های مرتب و سفید می‌شود. شک نکنید اولین چیزی که یک خنده را زیبا می‌کند دندان‌هاست. فرم فک و دندان در رضایت شما از لبخندی که می‌زنید تاثیری بسزا دارد. گاهی برخی از ما ایرادهایی را در فرم دندان‌های‌مان احساس می‌کنیم اما نمی‌دانیم مشکل اصلی کجاست. 

آیا به اندازه کافی مرتب نیست؟ آیا آن‌طور که باید و شاید سفید نیست؟ و آیا تناسب بین دندان‌ها رعایت شده است؟ این سؤال‌ها و بسیاری دیگر از پرسش‌ها هر کسی را ممکن است ساعت‌ها جلوی آینه میخکوب کند، اما احتمال دارد مشکل شما هیچ‌کدام از اینها نباشد و فقط فاصله‌ای ریز بین دو دندان جلویی لبخند شما را متفاوت کرده باشد؛ همان چیزی که شاید فکر کنید ارثی است و نمی‌توان کاری برای آن انجام داد، اما دکتر محمدرضا زرگری‌نژاد، دندانپزشک درباره راه‌حل‌های رفع این فاصله‌ها توضیح می‌دهد.

فاصله دندانی چیست؟

به‌طور طبیعی دندان‌ شما باید به اندازه‌ای از هم فاصله داشته باشد که بتوانید یک نخ دندان از لای آن رد کنید. در برخی افراد این فاصله بیشتر از یک نخ دندان و شاید به اندازه یک سانتی‌متر باشد. دلایل مختلفی برای بروز این مشکل می‌توان در نظر گرفت. اولین و مهم‌ترین علت آن ژنتیک است؛ یعنی ممکن است، شما ژن فک بزرگ را از یکی از والدین و ژن داشتن دندان‌های ریز را از یکی دیگر از والدین به ارث برده باشید و درنتیجه فاصله زیادی بین دندان‌های‌تان ایجاد شود. 

نداشتن برخی دندان‌های انتهایی، همچنین بیماری‌های لثه هم می‌تواند علت ایجاد فاصله بین دندان‌ها شود. دکتر زرگری‌نژاد دو روش تهاجمی و غیرتهاجمی برای بستن فاصله بین دندان‌ها معرفی می‌کند. روش غیرتهاجمی استفاده از ارتودنسی است که تقریبا می‌توان گفت از میان راه‌های موجود بهترین شیوه است. در روش تهاجمی نیاز به تراش دندان است که گاهی تمام دندان باید تراش بخورد و گاهی تراش خوردن یک طرف از آن کفایت می‌کند. 

فاصله زیبایی و لبخند را کم کنید!


مطمئن‌ترین راه ارتودنسی است

فضای بیشتر از دو میلی‌متر را نمی‌توان با کامپوزیت پر کرد چون دندان خیلی پهن می‌شود و زیبایی که مدنظر بیمار است برآورده نمی‌شود. به همین دلیل اگر فضای زیادی بین دندان‌ها وجود داشته باشد معمولا باید افراد برای ارتودنسی مراجعه کنند چون با وجود زمان طولانی، نتیجه قابل پیش‌بینی است و بیمار هیچ بافتی از دندان را از دست نمی‌دهد.  یکی از ایمن‌ترین و بهترین‌ راه‌های از بین بردن فاصله بین دندان‌ها ارتودنسی از سنین پایین است. این درمان کمک می‌کند در بسیاری از موارد فاصله بین دندان‌ها از بین برود. 

اگر پایه فک شما خوب باشد و فاصله دندان‌های‌تان هم زیاد نباشد معمولا ارتودنسی بهترین درمان محسوب می‌شود. حتی اگر در سنین کودکی نیز ارتودنسی انجام نشود، می‌توان تا دوره میانسالی از این روش درمانی بهره گرفت، بنابراین برای انجام این کار بهانه نیاورید که «از ما گذشته!» اگر در بزرگسالی بخواهید درمان ارتودنسی را برای از بین بردن فاصله دندان‌های‌تان انتخاب کنید، می‌توانید از دندانپزشک بخواهید گیره‌ها یا براکت‌های سرامیکی هم‌رنگ دندان برای‌تان استفاده کند تا از لحاظ ظاهری دچار مشکل نشوید. ارتودنسی کمک می‌کند دندان‌ها به صورت ردیف و متناسب کنار هم قرار گیرند. در این حالت رعایت بهداشت دهان و دندان نیز آسان‌تر خواهد بود. 

لامینیت یا ونیرهای کامپوزیتی

«ونیر پوششی است که می‌تواند با کامپوزیت باشد و فقط یک سطح از دندان تراش می‌خورد که در مطب انجام می‌شود یا می‌توان از دندان تراش خورده قالب تهیه کرد و به لابراتوار داد تا پوششی چینی را به ما بدهد که به سطح دندان چسبیده می‌شود و این روش کمتر تهاجمی است.»  در این روش با مواد هم‌رنگ که برای ترمیم دندان‌های جلویی استفاده می‌شود، می‌توان فضای بین دندان‌ها را پوشاند. اتفاقی که در این روش می‌افتد این است که اگر از نتیجه راضی نباشید به راحتی می‌توان کامپوزیت را برداشت. در این نوع ونیر، بهداشت دهانی شما اهمیت خاصی دارد چراکه یکی از مهم‌ترین موارد شکست لامینیت‌ها در کوتاه‌مدت خواهد بود که منجر به ایجاد لکه تغییر رنگ و پوسیدگی ثانویه می‌شود. 

به باندینگ فکر کنید

گاهی اوقات به هر دلیل ممکن است حوصله ارتودنسی طولانی‌‌مدت را نداشته باشید و بخواهید خیلی سریع به نتیجه برسید، بنابراین به روش‌های سریع و بدون ‌معطلی فکر می‌کنید. یکی از روش‌های ساده‌ و سریعی که می‌توان به آن فکر کرد بستن فاصله بین دندان‌ها به روش باندینگ است چون هم سریع است هم ارزان. در این روش دندان با خمیرهای مخصوص تمیز می‌شود. یک صمغ همرنگ دندان به قسمت‌های لازم اضافه شده و دندانپزشک آنها را فرم می‌دهد. بعد از آن با کمک نور ماوراء بنفش این صمغ سفت و محکم می‌شود و درنهایت به دندان می‌چسبد. 

مزیت این روش آن است که آن دندان‌ها تراش نمی‌خورند و زیبایی مناسب و منطبق با دندان‌های طبیعی را می‌توان مشاهده کرد. دکتر زرگری‌نژاد می‌گوید: « اگر قرار باشد فرد از روش تهاجمی استفاده کند می‌توان به‌طور مستقیم و در یک جلسه و با کامپوزیت‌های رنگ دندان آن را در مطب انجام داد. اما راه دیگری نیز وجود دارد و آن اینکه قالب از بیمار گرفته و به لابراتوار ارجاع داده می‌شود تا ونیری تهیه کند که بعد روی دندان چسبانده شود.» توجه داشته باشید دوام این روش به موادی که استفاده می‌شود، مهارت پزشک و البته مراقبت‌های خودتان بستگی دارد. 

روکش کنید

 اگر بیمار تعدد فاصله دندانی و چند دندان نیاز به روکش داشته باشد. در این صورت روش روکش دندان برای فرد استفاده می‌شود. یکی از قدیمی‌ترین عناصر زمین زیرکونیوم است.  این ماده درجه یک در صنعت دندانسازی اهمیت خاصی دارد. در استفاده از زیرکونیوم باید دقت کرد که رنگ آن با رنگ دندان کمی متفاوت است و بهتر است برای زیر روکش استفاده شود. بعد روی آن را کامپوزیت یا لامینیت استفاده کنیم. البته اگر فاصله دندان‌ها مربوط به جلوی دندان نباشد می‌توان فقط از زیرکونیوم استفاده کرد اما برای جلوی دندان تنها پوشش چینی است که می‌تواند جلای لازم را به دندان‌ها بدهد و آنها را به دندان طبیعی نزدیک کند. به این نکته هم توجه کنید که در روش روکش قسمت بیشتری از دندان برداشته می‌شود.

سرامیک یک گزینه است

برای زیبا خندیدن هزار و یک راه وجود دارد، یکی از آنها هم استفاده از قطعات نازک چینی به نام لامینیت است که به جای مینای دندان قرار می‌گیرد و به راحتی این فاصله را پر می‌کند. اگر دندان‌های جلوی‌تان از هم فاصله دارد، باید بدانید در این روش همه دندان‌های جلویی‌تان درگیر می‌شود بنابراین اگر فقط بین دو دندان فاصله وجود داشته باشد منطقی نیست که همه دندان‌ها را درگیر کنید. 

در این روش سطح رویی دندان بین نیم تا 7/0 میلی‌متر تراش می‌خورد. این روش نسبت به باندینگ هزینه بیشتری دارد. این روش با اینکه یکی از مرسوم‌ترین روش‌های بستن فاصله بین دندان‌هاست اما برای حفظ نسبت دندان‌ها نیاز به یک برنامه‌ریزی دقیق دارد.   نگران دورنگی دندان‌ها نباشید چون رنگ دندان‌های مجاور توسط یک راهنمای رنگ گرفته می‌شود تا اطمینان حاصل شود رنگ ونیر ساخته شده کاملا طبیعی جلوه می‌کند.

پوریا بازدید : 33 یکشنبه 05 بهمن 1393 نظرات (1)

 

معرفی چند ماسک برای درمان موخوره

مو نقش بسیار مهمی در زیبایی چهره داره اما موخوره معضلیه که باعث نازیبایی ظاهر مو میشه، هر چند راه درمان آسانی هم داره. این معضل رو میشه با چند نوع ماسک رفع کرد. اگر از این ماسک ها به طور منظم استفاده بشه،موخوره ها از بین میره.

 

ماسک تخم مرغ: یک عدد زرده تخم مرغ رو با ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنین. به پوست سر و مو به آرامی بمالین. موها را با کلاه یک بار مصرف بپوشونین. بعد از ۴۰ دقیقه با آب ولرم شست وشو بدین.

 

* ماسک عسل: ۲ قاشق غذاخوری عسل، ۲ قاشق غذاخوری ماست و آب یک عدد لیمو رو با هم مخلوط کنین و به پوست و مو بمالین. اگه مواد غلیظ باشه می تونین به اون آب اضافه کنین. بعد از ۱۵ دقیقه با آب ولرم شست وشو بدین.

 

ماسک آب جو: آب جو برای مو بسیار مفیده. کافیه یک شیشه آب جو روی موها بریزین و بعد از ۲۰ دقیقه با آب شست و شو بدین.

 

 * ماسک مایونز: یک چهارم پیمانه سس مایونز، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل رو با هم مخلوط کنین و به موها بمالین. بعد از ۲۰ دقیقه با آب ولرم شست و شو بدین.

تبلیغات

تعداد صفحات : 47

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    چه لحظاتی را در هندونه سپری کردید؟
    تبادل لینک؟؟؟؟؟؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 279
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 45
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 232
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 330
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 616
  • بازدید ماه : 616
  • بازدید سال : 3,860
  • بازدید کلی : 43,280
  • کدهای اختصاصی

    مدیـــــر میـــــگـــــه :

    سلام ! 

    به مجله ی اینترنتی هندونه خوش آمدید.

    لطفا با دادن نظرات ارزشمندتان در جهت هرچه بهتر شدن این مجله یاری کنید.

    «در صورت درخواست تبادل لینک اینجا کلیک کنید»

    امیدوارم لحظات خوب و خوشی را در این وب داشته باشید و از خواندن مطالب وب لذت ببرید.

    شاد باشید و پابرجا ...